کدام سیاست عین دیانت است؟ آیا امکان آن وجود دارد که ملاک های دینی ظرف چند سال 180 درجه تغییر کند؟! روزی امام خمینی ره می فرمود: اگر تمام کسانی که امروز می گویند درود بر خمینی بگویند مرگ بر خمینی تاثیری در حرکت و اراده خمینی ایجاد نمی کند،اما گونه ای دیگر از سیاست هم وجود دارد که اصل را بر سوار شدن بر امواج احساسات و تحکیم قدرت می گذارد که همیشه با بیان برداشت هایی از دین برای مشروعیت بخشیدن به موضع خود هر چه که می خواهد باشد! استفاده می کند.
نشانه بارز این سیاست که عین قدرت طلبی است و نه دیانت، آن است که اگر روزی همان هنجار های دینی که سابقا مطرح کرده و طبق مقتضای زمان و بدون اعتقاد راسخ بر آن پافشاری می کردند،روزی خلاف مذاق نفسانی قشر قابل توجهی از مردم و مطرح کردنش مانع از رسیدن به منفعت طلبی و قدرت و جلب نظر دشمن باشد به راحتی رنگ شرایط جدید را خواهند گرفت و از آن هنجار ها عبور خواهند نمود که برای شناختن بیشتر اینگونه افراد لازم است دقت نظر بیشتری در آن سخن تاریخی حضرت سید الشهداء (ع) در کربلا نماییم که فرمودند:
«الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون » . (بحارالانوار، ج 44، ص 383 )
مردم بندگان دنیایند و دین، تنها بر زبانشان جاری است، هنگامی که زندگیشان سرشار است دین گرایند ولی هنگامی که در تنگنای بحرانها قرار گرفتند دین داران واقعی اندک می گردند .
نرخ روز حجاب برای آنان که بنده منفعتند!
روزی که اکثریت قدرتمند و قاطع جامعه را حزب اللهی ها تشکیل می دهند و دور دور حزب اللهی گری است در نماز جمعه در باب حجاب می گوید:
“… ما الان بعضی افراد را هرقدر نصیحت می کنیم و از طریق تقوا می خواهیم به این محیط سالم برسانیم، هنوز یک مقاومتهای منفی دیده می شود،پس از هفت سال از انقلاب بعضی از خانمها متأسفانه، هنوز به این راضی اند که مقداری از مویشان بیرون باشد و یا به اینکه پشت در خانه هایشان بایستند و وقتی که کسی عبور می کند، اندام لخت خود را نشان بدهند…به آنها (حزب اللَّه) وعده دادیم که اینها خودشان آدم می شوند؛ ولی باز می بینیم مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند … اینها نوعاً آدمهای مرفه ای هستند و درد و مشقت کار و این حرفها را نچشیده اند، بلکه با پولهای بادآورده ای که یا شوهرانشان دزدیده یا خودشان می دزدند یا به ارث رسیده است و یا چیزهای دیگر، این جوری به بار آمده اند. و فکر شده که در هر منطقه ای یک اردوگاه برای اینها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند ، معلمین اخلاق نیز در آنجا بگذارند…آنها را به اردوگاه تحویل می دهند، مدت زمان را هم تعیین می کنند، سه ماه، دو ماه، پنج ماه، یک سال، دو هفته در آنجا بمانند، درس هم بخوانند و کار هم بکنند. خرجشان را هم باید خودشان در آنجا بدهند، چون اینها نوعاً از قشر مرفه هستند…من بارها گفته ام که به اینها اهانت مرگ بر بی حجاب و این کارها را نکنید، و بگذارید که کم کم بفهمند. اما نمی فهمند…” 1
اما همان شخص در سال 84 ،در فیلم تبلیغاتی برای انتخابات در زمانی که نظریات روشن فکری از کسی که به ظاهر عالم دین و جزو مسئولین عالی رتبه است می تواند نظر بسیاری از افراد داخلی و خارجی و جوانها را به خود جلب کند در جمع جوانها همراه با لبخند معنا دار طرفین همه حدود دینی حجاب را زیر پا می گذارد و می گوید: مد لباس آزاده! شکل لباس ،رنگ لباس،بستگی داره به میل خود افراد و خانواده شون،فضاشون…بالاخره لباس دیگه! لباس باشه!!بی لباسی نه!…
و کسی که زمانی باز در نماز جمعه گفته بود که : « خانمی که خودش را درست کرده، موهایش را آنجور درست کرده، دستش را، صورتش را، پایش را آنجور زینت کرده و بهترین لباس را پوشیده، این هیکل را درست کرده آمده توی خیابان، تصور اینکه این هیکل توی جامعه می آید تبدیل می شود در آخرت به یک موجود متعفنی که هرکس نزدیکش می شود باید دماغش را بگیرد که از بوی تعفن او اذیت نشود از اعتقاد به رابطه بین دنیا و آخرت سرچشمه میگیرد که ما نمی توانیم این را منکر بشویم. ما نمی توانیم اینها را نادیده بگیریم… » 2
امروز به طرز اعجاب آوری با در نظر نگرفتن اخلاق اجتماعی اسلام و عبور از بسیاری از ملاک های غیر قابل تغییر دینی که خود او دیروز از سردمداران بیان آنها بوده می گوید:
” می دانم رهبری راضی نیستند از اینکه ایشان بگویند سال فرهنگ ولی عساکری پیدا شوند که فقط دنبال این باشند که مثلاً اگر کسی خوب می خواند او را از میدان در کنند. اگر کسی که قیافه زیبایی دارد، خانمی، او را نگذارند پیدا شود و امثال این جور چیزها، این حالت پیش می آید، مناظر خوب را از دست مردم بیرون کنند” 3
خب همین خانم های زیبا روی اول انقلاب هم کم نبودند و شما آنطور با خشونت و عتاب و جسارت علیه آنها سخن پراکنی می کردید!،حالا چه شده است؟ دین که همان دین است و مردم همان مردم ،لیکن امروز سوار شدن بر موج روشنفکری و منفعت طلبی اقتضای اینگونه سخن گفتن را دارد!،دیروز نان قدرت طلبی آنگونه در روغن بود و نرخ روز حجاب آن بود و امروز به گمان باطل شما در این است؛
آیا این همان سیاست امیرالمومنین است؟ امیرالمومنینی که حق می گفت و لو به قیمت سالها خانه نشینی تمام شود! حال آنکه امروز خانه نشینی هم در کار نیست که مسلمانان بیدار در تمام دنیا امروز با توجه به فرهنگ شکست خورده غرب با تمام وجود به حسن و مصلحت حجاب پی برده اند ،اما چه کنیم که امروز آشکار می شود که این افراد اعتقاد واقعی و راسخ به آنچه از احکام متعالی اسلام که بیان می کرده اند نداشته اند و امروز ما فی الضمیر خویش را در بین یک عده همفکر آشکار می کنند که این خواست خداست تا ماهیت آنها بیش از پیش برای مردم آشکار شود که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند حال جاهل از این دو حال خارج نیست که یا افراط کننده و یا تفریط گر است.
هیچ گاه اینگونه نیست که حباب ها همیشه روی آب و در اوج بمانند و تو خالی بودن آنها و ادعایشان برای همگان آشکار نشود بلکه دست امت بیدار و انقلابی که در نمایش ها و تظاهرات ملی نشان داده اند همیشه قاطبه جمهوری اسلامی بوده و هستند و امام این امت که خلف صالح همان خمینی کبیر است به موقعش و پس از امهال رحمانی ،لوث آنها را از چهره نورانی امت خواهد شست و هیچ گاه نخواهند گذاشت این حکومت علوی دچار این انحراف و آلوده به اینگونه سیاست های قدرت طلبانه و اموی گردد.ان شاالله
—————————————————————-
پی نوشت:
1-هاشمی رفسنجانی؛خطبه اول نماز جمعه تهران- مورخ ۱۲ اردیبهشت ۶۵ دانشگاه تهران
2-اکبر هاشمی، خطبه نمازجمعه تهران- نشریه آینده سازان شماره ۱۷۴ تیرماه ۱۳۶۵
3-دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر در کتابخانه ملی ۱۶ اردیبهشت ۹۳
سوت بازی مس کرمان و تراکتور تبریز به میلاد موسوی رسید
کیان شیرزاد به تیم فوتبال نونهالان ملوان بندرانزلی پیوست
۲۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی خمام موجود است
اهدای اعضای بدن شهروند گیلانی؛ نجاتبخش ۳ بیمار بدحال
تیمهای فوتبال اتحاد خمام و شاهین خشکبیجار به تساوی بدون گل رضایت دادند