1- بعد تحليلي و محتوايي:
الف) صلوات نوعي اعلان خداشناسي، خودشناسي، راه شناسي، راهنماشناسي، مکتب شناسي و جهان شناسي است.
ب) صلوات، تحليلي از محتواي فطري و ژرفاي شخصيت ارزشي انسان است.
ج) صلوات تبيين اصول و پايه هاي دين ماست.
د) صلوات معرفي يک نظام الگوشناسي و الگوگيري ارجمند است.
هـ) صلوات بيانگر روح و محتواي اصلي بندگي و هدف آفرينش آدمي است. و…
2- بعد اخلاقي و تربيتي:
الف) صلوات انسان را به پاکي و طهارت معنوي دعوت مي کند.
ب) صلوات آدمي را به پيروي از الگوهاي بزرگ انساني فرا مي خواند.
ج) صلوات، انسان مسلمان را به وارستگي و پيراستگي از آلودگي ها تشويق مي نمايد.
د) صلوات اين تلنگر را به انسان فهيم مي زند که تو خود نيز شايسته درود وستايش شو.
هـ) صلوات اين پيام را القاء مي کند که تضاد خود را با اسوه هايي که بر آنها درود مي فرستي، بايد بزدايي؛ وتا مي تواني به آنان شبيه شوي. هر رذيلتي در وجود تو در تضاد با فضيلت هايي است که به خاطر آنها بر محمد وآل محمد (صلي الله عليه واله وسلم) صلوات نثار مي کنيد. و…
انتشار یافته:۲
نام شما...
| 2013/02/21 - 00:56
عمار
| 2013/08/20 - 14:45