کد خبر: 241592 - تاریخ: دوشنبه، 21 اکتبر 2024 - 20:50

سخنگوی منطقه آزاد انزلی خبرداد:

۷ روستای خمام در آستانه الحاق به منطقه آزاد

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از تصویب طرح توسعه محدوده این‌سازمان با رای نمایندگان مجلس دوازدهم خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از تصویب طرح توسعه محدوده این‌سازمان با رای نمایندگان مجلس دوازدهم خبر داد.
مهدی کاظمیان امروز با بیان اینکه نمایندگان با اکثریت قاطع با اصلاحات لایحه توسعه منطقه آزاد به‌منظور رفع ایرادات شورای نگهبان موافقت نموده‌اند، تصریح کرد: منطقه آزاد از سال ۹۸ قصد داشت تا حدود ۲ هزار هکتار را به‌صورت لکه‌های اقتصادی به محدوده خود اضافه نماید، که عمده‌ی آن محدوده‌هایی شامل شهرک‌های صنعتی خمیران، ضیابر و سپیدرود و فرودگاه سردارجنگل رشت بوده است.

وی با اشاره بر آنکه شکایتی همزمان با ارائه طرح مذکور در دیوان عدالت اداری مطرح گردید که بخشی‌از روستاهای محدوده منطقه را از آن خارج نمود، اذعان داشت: قانونگذار در قانون قید کرده بود که منطقه آزاد انزلی جزئی از شهرستان بندرانزلی است، اما روستاهای یاد شده از جمله ۷ روستای خمام جزئی از شهرستان همجوار بوده‌اند.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد با تاکید بر آنکه اختلاف‌نظرها میان نمایندگان و ایرادات مطروحه از سوی شورای نگهبان موجب شد تا طرح الحاق در مجلس یازدهم به نتیجه نرسد، یادآور شد: این‌مساله با روی کار آمدن مجلس دوازدهم و توجیه اقتصادی آن از سوی دبیرخانه شورای عالی، ضمن رفع ایرادات با قید حفظ نام و برند منطقه آزاد انزلی، روز گذشته با اکثریت قاطع توسط نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت.
کاظمیان ابراز امیدواری کرد تا این‌رای در شورای نگهبان نیز مورد تایید قرار بگیرد.

 

منبع: خمام نیوز

انهای پیام/۲۲۱۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads