کد خبر: 241518 - تاریخ: چهارشنبه، 16 اکتبر 2024 - 12:30

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان

صادرات ۳۴۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات گیلان به ۸ کشور

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه میزان صادرات از گمرکات گیلان به ارزش ۳۴۲ میلیون دلار بوده است، گفت: این کالاها عمدتا به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انجام شده است.

به گزارش خوبان خبر ؛  علیرضا نوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در ۶ ماه نخست سال جاری ترانزیت خارجی مقصد به وزن ۲۹۹ هزار و ۷۴۹ تن انجام شده است، اظهار کرد: این میزان صادرات از لحاظ وزنی ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه میزان صادرات از گمرکات گیلان معادل ۵۹۴ هزار و ۱۸۷ تن و به ارزش ۳۴۲ میلیون دلار بوده است، گفت: عمده‌ترین کالاها در محصولات صادراتی مربوط به محصولات نباتی، سبزیجات، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، پلاستیکی و محصولات صنایع غذایی بوده است. 

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، صادرات انجام شده در ۶ ماه نخست سال جاری عمدتا به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انجام شده است. 

نوروزی همچنین از واردات یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۱۹ تن و به ارزش ۷۳۰ میلیون دلار در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد:  عمده واردات از گمرکات گیلان مربوط به کالاهایی از جمله غلات، جو و ذرت دامی، گوشت و روغن،  چوب، تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن می‌باشد که عمدتاً از کشورهای مبدا روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور و غیره وارد گمرکات گیلان شده اند. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads