کد خبر: 241334 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 اکتبر 2024 - 17:30

رئیس حوزه هنری گیلان:

گروه‎ های تئاتردر رویداد«بچه‎ های مسجد»به استعدادیابی کمک می کنند

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه حل مسائل اجتماعی با کمک هنر امکان پذیر است، گفت: گروه های هنری و تئاتر در رویداد «بچه های مسجد» به استعدادیابی کمک می کنند.

به گزارش خوبان خبر ؛ سید رسول منفرد امروز دوشنبه در نشست رسانه‌ای دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» استان گیلان در رشت اظهار کرد: برای حل مسائل اجتماعی باید از ظرفیت هنر و هنرمندان بهره گرفت.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه هنر می‌تواند به حل مسائل اجتماعی کمک کند، گفت: تعامل مدیریت فرهنگی با هنرمندان می‌تواند به حل مسائل اجتماعی بیانجامد.

منفرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله بیان کرد: رژیم اسرائیل نسل کشی آشکار را در فلسطین و غزه انجام داده اما آینده فلسطین روشن است و نسل فلسطینی روز به روز زنده‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دنبال نسل کشی است، افزود: نسل امروز جهان اسلام سرشار از نبوغ، هنر و استعدادهای درخشان است.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه اقتدار، امنیت و آرامش امروز مدیون شهدا هستیم، گفت: شهدا مایه آرامش، اقتدار و همبستگی ملی هستند و باید قدر دان آنها باشیم.

منفرد با اشاره به برگزاری دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» در گیلان اضافه کرد: گیلان به شدت از کارهای نمایشی و غیر واقعی در حوزه فرهنگ رنج می‌برد و این در حالی است که کار فرهنگی واقعی در دل محلات اتفاق می‌افتد و دستگاه‌های فرهنگی باید خودشان را با محلات هماهنگ کنند.

به گفته وی، هدف از برگزاری رویداد نمایشی «بچه های مسجد» حضور در محلات حاشیه شهر و دیدن استعدادها در کنار محرومیت‌ها است که باید استمرار داشته باشد.

منفرد با بیان اینکه کشف استعدادهای هنری در محلات و مناطق حاشیه شهر اتفاق می‌افتد، گفت: مشارکت مردم، گروه‌های هنری و تئاتری در رویداد «بچه های مسجد» به استعدادیابی کمک می‌کند.

رئیس حوزه هنری گیلان با اشاره به اهداف و برنامه‌های مردم محور این نهاد بیان کرد: حوزه هنری گیلان به دنبال کار واقعی است که در دل محلات و به دست اصحاب تئاتر استان رقم می‌خورد.

منفرد اضافه کرد: سال گذشته سه مسجد به رویداد «بچه های مسجد» پیوستند که امسال این تعداد به ۹ مسجد رسیده است.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه مسجد می‌تواند به وفاق در حوزه فرهنگ کمک کند، افزود: پیوند بین هنر و مسجد و هنر بین مردم از ضروریات است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads