کد خبر: 240875 - تاریخ: شنبه، 14 سپتامبر 2024 - 13:12

پرونده تخلف برای نزدیک به پنج هزار واحد صنفی گیلان تشکیل شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: چهار هزار و ۹۴۳ متخلف صنفی در ۳۰ هزار و ۴۶۶ مورد بازرسی واحدهای صنفی استان از آغاز امسال تا نیمه شهریور جاری شناسایی شدند که برای آنها پرونده تخلف تشکیل شد.

به گزارش خوبان خبر ، علی رضا حسینیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۹۷مورد بازرسی فقط بر اساس گزارش های مردمی انجام و برای ۳۹۲ متخلف صنفی پرونده تشکیل شد.

وی گفت: در حوزه قاچاق کالا نیز پس از بازرسی از هزار و ۳۳۲ واحد برای ۲۰۶ متخلف این حوزه پرونده هایی در مجموع به ارزش یک هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال تشکیل شد. در حوزه غیر قاچاق هم ۲۹ هزار ۱۳۴ بازرسی انجام و ارزش ریالی ۲۰۶ پرونده های تخلف ۱۹۰ میلیارد ۷۱۴ میلیون ریال بوده است.

حسینیان اظهار کرد: در طرح نظارت بر عملکرد شالیکوبان نیز ۱۲۷ مورد بازرسی انجام و پرونده های تخلفی به ارزش چهار میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال برای ۱۷ شالیکوبی تشکیل شد. عمده تخلفات صورت گرفته عدم درج قیمت و قاچاق (آیین نامه اجرایی تبصره ۶ بند ح ماده ۲ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) بود.

وی تصریح کرد: ۲۱۲ مورد بازرسی نیز در قالب طرح بازگشایی مدارس در استان انجام شد و برای ۳۶ واحد صنفی به دلایلی چون گران فروشی و عدم درج قیمت، نصب نرخ نامه ۴۲۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۶۲ ریال پرونده تخلف تشکیل شد.

حسینیان تاکید کرد: ۳۷۵ مورد نیز از واحدهای عرضه سیمان بازرسی شد که ارزش ریالی ۷۴ پرونده تخلف این حوزه سه میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در حوزه نظارت بر مشاورین املاک هم ۲ هزار و ۳۴ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند که برای ۱۵۸ مشاور املاک پرونده های تخلفی در مجموع به ارزش ۲۳ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال تشکیل شد و عمده تخلفات آنها شامل ۸۲ مورد عدم صدور صورتحساب، ۶۹ مورد درج نکردن قیمت و نصب نرخ نامه، ۲۲ مورد عدم اخذ پروانه کسب، هشت مورد گرانفروشی، ۲۱ عرضه خارج از شبکه و ۳۹ مورد عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی بوده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads