کد خبر: 239850 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 جولای 2024 - 19:12

پرداخت ۴۸ درصدی قدرالسهم دولت به چایکاران

به گزارش خوبان خبر ،  عباسی امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به نتیجه پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: از بیستم اردیبهشت ماه گذشته تا کنون ۵ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد از قدرالسهم دولت به چایکاران پرداخت که که فقط یک هزار میلیارد ریال […]

به گزارش خوبان خبر ،  عباسی امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به نتیجه پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: از بیستم اردیبهشت ماه گذشته تا کنون ۵ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد از قدرالسهم دولت به چایکاران پرداخت که که فقط یک هزار میلیارد ریال این مبلغ امروز به حساب چایکاران واریز شده است. 

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار شرایط خوبی فراهم و جلوی واردات گرفته شد، ضمن اینکه در سال جاری نیز برنامه‌ها برای جبران سال گذشته ادامه می‌یابد، گفت: تاکنون کارخانجات چای نیز ۵۰ درصد مطالبات را به چایکاران پرداخت کرده‌اند و الباقی مطالبات چایکاران نیز طی هفته‌های آینده به حساب آنان واریز می‌شود. 

استاندار گیلان با اشاره به خرید ۷۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اردیبهشت ماه گذشته تاکنون بیان کرد: از این مقدار 44 هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای درجه یک و بقیه درجه ۲ بوده است. 

عباسی با اشاره به فعالیت بالغ بر ۵۵ هزار چایکار در استان‌های گیلان و مازندران افزود: وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است و سالانه حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود که مصرف چای در کشور به طور میانگین حداکثر ۱۰۰ هزار تن است.  

 بر اساس آخرین آمارها، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت‌اند و برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.  

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads