به گزارش خوبان خبر، رضا مسرور در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال جنوب و شروع به کار کریدور جدید تجاری ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر شمال کشور و بندری با کارکردهای بنادر نسل سوم جهان، قرار گرفتن فعال ترین بندر ایران در دریای خزر یعنی بندر انزلی در محدوده این منطقه و فرودگاه بین المللی سردار جنگل در فاصله ۱۵ کیلومتری از مهمترین مزیت های این منطقه برای ایجاد پارک لجستیک است.
وی افزود: پسکرانه مناسب و زیرساخت انبارهای سرپوشیده و رو باز در کنار ده ها واحد تولیدی – صنعتی به همراه خدمات رسانی گمرکی، بورس کالا و مزایا و معافیت های قانونی منطقه از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است که حلقه های تشکیل دهنده برای احداث نخستین پارک لجستیک شمال کشور در این منطقه را تکمیل کرده است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازدید معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر توانمندی ها و ظرفیت های این منطقه برای ایجاد این مرکز لجستیک تأکید شد و با مذاکرات کارشناسی و پیگیری های صورت گرفته احداث پارک لجستیک منطقه آزاد انزلی در دستور کار ستاد مراکز لجستیک کشور قرار گرفته است.
مسرور، اهداف و استراتژی سازمان منطقه آزاد برای احداث پارک لجستیک تشریح کرد و گفت: افزایش کارایی سیستم حمل و نقل به ویژه با تاکید بر بخش حمل و نقل بار و لجستیک، ایفای نقش برجسته منطقه آزاد انزلی در ترانزیت و تجارت بین المللی، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و ایجاد حمل و نقل سبز اهداف ساخت این مرکز است.
وی ادامه داد: هوشمند سازی و ارتقاء سهم ریلی در جریان حمل بار در کشور، به همراه اصلاح الگوی تأمین مالی مبتنی بر کاهش اتکا به بودجه عمومی کشور دیگر بخش های عمده ی استراتژی سازمان منطقه آزاد انزلی است که اهداف ساخت نخستین پارک و مرکز لجستیک شمال کشور را تشکیل می دهد.
رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه ایجاد نخستین پارک لجستیک شمال کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی در چارچوب راهبرد اصلی این سازمان یعنی تبدیل شدن به مرکز داد و ستد کالای کشورهای حاشیه دریای خزر صورت می گیرد، تأکید کرد: با توجه به وجود شبکه بانکی، بیمه ای و بورسی منطقه، تفاهم نامه های منعقد با بخش خصوصی و دولتی کشورهای چین، قزاقستان و روسیه، و زیرساخت های ترانزیتی موجود در منطقه، منطقه آزاد انزلی در آینده نزدیک به مسیر جدید ترانزیت بین المللی کشور در ارتباط با روسیه، اوراسیا و اروپای شرقی، و شرق آسیا ارتقاء می باید و این پارک به مرکز توسعه فعالیت های ترانزیتی و درآمدزایی ارزی کشور و بالتبع اشتغال بیشتر تبدیل خواهد شد.
مسرور در پایان اظهار کرد: افزایش بهره وری در زنجیره تامین و کاهش هزینه های لجستیک با ارائه خدمات عمومی و ارزش افزوده لجستیکی به جریانهای کالا، توسعه فعالیت های انبارداری و ایجاد واحدهای تولیدی جدید در زمینه صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی از طریق کاهش هزینه های حمل و نقل میان مبادی ورودی و خروجی به قطب های تولید، که اشتغالزایی خوب را در کنار کاهش اثرات مخرب زیست محیطی از طریق به کارگیری حمل و نقل ریلی به همراه خواهد داشت، از جمله مهمترین مزایای ایجاد مراکز لجستیک است.
انتهای پیام
تئاتر« شُله پزان» در خمام به روی صحنه رفت
سوت بازی مس کرمان و تراکتور تبریز به میلاد موسوی رسید
کیان شیرزاد به تیم فوتبال نونهالان ملوان بندرانزلی پیوست
۲۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی خمام موجود است
اهدای اعضای بدن شهروند گیلانی؛ نجاتبخش ۳ بیمار بدحال