کد خبر: 89279 - تاریخ: شنبه، 12 سپتامبر 2015 - 17:31

بر اساس آمارها؛

گيلان پايين ترين ميزان زاد و ولد را در كشور دارد

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: میزان تولد در گیلان پائین‌تر از سرانه کشوری است.

به گزارش خوبان، قاسم روحانی فر اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال 9354مورد واقعه ازدواج در گیلان به ثبت رسیده است که نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته که 9796 مورد ازدواج بود چهارو نیم درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از افزایش امار طلاق در گیلان ابراز نگرانی کرد و گفت: در پنج ساله نخست امسال 2813 طلاق در گیلان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال شش و هفت دهم درصد افزایش داشته است.

روحانی فر با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر صد هزار نفر در کشور 210 نفر طلاق می گیرند گفت: خراسان رضوی، گیلان, کرمانشاه و استان تهران دارای بالاترین میزان طلاق در کشور هستند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به پایین بودن میزان تولد در گیلان نسبت به سرانه کشوری گفت:در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 دهم کاهش ولادت داشتیم که البته نسبت به سال‌های گذشته آمار نگران کننده ای نیست.

روحانی فر در ادامه افزود: در همین مدت 6735 نفر در گیلان فوت کردند که نسبت به سال 93, 6دهم افزایش داشته است.

گفتني است؛ گیلان پایین ترین و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان تولد را در کشور دارند.

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۷

  1. ناشناس
     | 2015/09/13 - 09:01
    پاسخ
    +1
    -8

    اين نشان دهنده ذهن روشن مردم گيلان نسبت به مسايل اقتصادي كشوراست .آقاي آرمان براي افزايش جمعيت بايدهمه شرايط مهياباشد.پاي گودنشستي ميگي لنگش كن.

      • مهدی
         | 2015/09/13 - 13:43
        پاسخ
        +7
        -1

        جناب ناشناس درواقع این نشان دهنده تاثیرات تبلیغات سو صدا و سیما در سی و اندی سال است که با تغییر سبک زندگی جامعه ایرانی اسلامی مسله اقتصاد را به عنوان اولویت اول در تشکیل کانون خانواده معرفی نموده در حالی که در احادیث داریم اگر می خواهید زندگی تان رونق پیدا کند ازدواج نمایید دقیقا عکس آن چیزی که در جامعه تبلیغ می شود در کنار این عدم حمایت و نداشتن برنامه از سوی دولت مانند قطع وام ازدواج از مهم ترین دلایل کاهش ازدواج و به طبع آن کاهش موالید است.

  2. آرمان
     | 2015/09/13 - 12:53
    پاسخ
    +8
    0

    در پنج ساله نخست امسال ۲۸۱۳ طلاق در گیلان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال شش و هفت دهم درصد افزایش داشته است.{ناشناس چی پا گود چی رو دست گود نشستن فرق نداره این آمار فاجعه است که اگر بخوایم راجبش بحث کنیم 100روز هم زمان کمیه فقط مساله پول نیست خیلی چیزهای دیگه شرطه توش تا آمار طلاق بیاد پایین

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads