کد خبر: 47594 - تاریخ: شنبه، 29 مارس 2014 - 14:17

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه مطرح نمود؛

اگر مبارزات سیاسی فاطمه زهرا (س) نبود، جریان امامت در سقیفه خاتمه می یافت

حجت الاسلام عاشوری گفت: اگر مبارزات سياسى فاطمه زهرا(س) در دفاع از حريم امامت و ولايت نبودند جريان امامت در همان «سقيفه بنى ساعده» خاتمه مى ‏يافت. اما خداوند اراده كرده بود كه ريحانه نبى و همسر ولايت بار سنگين مبارزات سياسى را در مدت كوتاهى بر دوش بگيرد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسملین عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر، دوازدهم فروردین ماه را از اعیاد بزرگ ملی ما دانست و خاطرنشان کرد: تأسيس نظام جمهوري اسلامي، در حقيقت ‏بزرگترين تحول در تاريخ كشورمان پس از انقلاب  22 بهمن بود.

 

امام جمعه خمام با بیان این که سركردگان كفر و الحاد جهانى به سختی در تلاش بودند تا از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران جلوگیری کنند، اظهار داشت: جيره ‏خواران آنها نيز، با آنكه از لحاظ عقيدتى گاهى با هم 180 درجه اختلاف ‏داشتند؛ اما يك هدف مشترك را دقيقاً دنبال مى ‏كردند و آن هدف، حذف كلمه «اسلامى» از نام مقدس«جمهورى اسلامى» بود آنان در روزنامه‏ ها و اعلاميه‏ هاى ‏خيابانى، كه در سطح وسيعى از كشور در آن مقطع زمانى پخش مى‏ شد، در جهت تحقق اين منظور؛ يعنى حذف كلمه «اسلامى» تلاش فراوانى نمودند.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به تلاش دولت لیبرال و غرب گرای بازرگان برای گنجاندن کلمه «دمکراتیک» در کنار «جمهوری اسلامی» گفت: دولت موقت و ليبرال و غربگراى بازرگان نيز سعى داشت كلمه «دموكراتيك» را به «جمهورى اسلامى» اضافه كند كه با مخالفت جدى امام و نيروهاى انقلابى مواجه گرديد. امام خميني(ره) در پيامى كوتاه، تمامى اين سخنان شوم را، كه براى دلخوشى ابرقدرت ها تكرار مى‏ شد، خنثى نموده و فرمودند: «وقتى رفراندوم شد، رأى من حكومت جمهورى اسلامى است هر كس تبعيت از اسلام دارد، جمهورى اسلامى بايد بخواهد».

 

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: رأى 98/2 درصد همچون خارى بود بر چشمِ دو ابرقدرت آن روز از اين رو درصدد برآمدند تا با برپايى بلوا در گوشه و كنار كشور؛ از جمله كردستان و گنبد، مسأله اصلى رادر لابلاى جنگ و خونريزى پايمال نمايند تا پيش درآمدى باشد بر تجزيه و از هم پاشيدن نظام اسلامى ايران!

امام-جمعه-خمام

وی سپس به بیان معنی دو کلمه جمهوری و اسلامی پرداخته و اظهار داشت: «جمهوري» يعني انتخاب مردم که همان تعبير «حضور حاضر» در كلام امام على(ع) است و موجب تمام شدن حجت بر وليّ خدا در پذيرش امر حكومت مى شود و «اسلامي» يعني حاکميّت قوانين الهي و مرجعيت همه جانبه دين در عرصه سياست و اداره جامعه که مجريان آن نيز مستقيماً از طرف خدا منصوبند، يا به اذن خاص يا عام معصوم(ع) منصوب شده‏ اند.

 

امام جمعه خمام با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، ایشان را محور اهل بیت عصمت و طهارت نامید و اضافه کرد: امت بعد از رحلت پيامبر اسلام(ص) به جنگ با اهل بيت او برخاستند و سخت ترين انتقام دوران جاهليت را از آنها گرفتند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام  (ص) گفت: در روايت آمده «امام حسين(ع) در روز جمعه يا روز دوشنبه کشته شد». درحاليکه امام معصوم(ع) در هيچ امري ترديد نمي کند، او قطعاً مي داند که امام حسين(ع) در روز جمعه به شهادت رسيده است، منتهي مي خواهد با اين عبارت به اهل اشارت بفهماند که امام حسين(ع) در واقع همان روز دوشنبه اي که در مدينه به خانة فاطمة زهرا(س) هجوم بردند، کشته شده است، نه  روز جمعه در کربلا! وقتى كه فاطمه زهرا(س) به مسجد رفت و تهديد كرد كه اكنون خدا را به يارى مى طلبم، با تهديد او، از بيعت گرفتن با حضرت على(ع) دست برداشتند و در اين مبارزه، فاطمه زهرا(س) با پيروزى به خانه برگشت.

 

امام جمعه خمام، حضرت فاطمه (س) را سياست مدارى قهرمان دانست که به تكليف و رسالت الهى خويش عمل مى‏ کرد و ادامه داد: آن حضرت براى روشن ساختن افكار عمومى از انحراف مسير امامت، چهل شبانه روز دست حسن و حسين (علیهما السلام) را مى ‏گرفت و سوار بر مركبى مى ‏شد و همراه با حضرت على(ع) به درِ خانه مهاجر و انصار مى ‏رفت تا آن‏ها را نسبت به غفلتى كه دچار آن شده ‏اند و انحراف موجود، بيدار سازد.

 

حجت الاسلام عاشوری اضافه کرد: اگر مبارزات سياسى فاطمه زهرا(س) در دفاع از حريم امامت و ولايت نبودند جريان امامت در همان «سقيفه بنى ساعده» خاتمه مى ‏يافت. اما خداوند اراده كرده بود كه ريحانه نبى و همسر ولايت بار سنگين مبارزات سياسى را در مدت كوتاهى بر دوش بگيرد و جامعه خفته را بيدار سازد و همچون پيامبر گرامى(ص) رسالت را به امامت متصل سازد و وجود آن حضرت، تجلّى بخش امامت بود.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری، حضور سياسى فاطمه زهرا(س) نشان داد كه يك زن با آگاهى و اتخاذ شيوه ‏هاى سياسى مدبّرانه مى ‏تواند در صحنه‏ هاى گوناگون اجتماعى، فرهنگى، اقتصادى، عبادى، خانه دارى، همسردارى، تربيت فرزند و بخصوص در صحنه ‏هاى گوناگون سياسى، با حفظ حريم عفّت و ارزش‏هاى انسانى، حضور فعّال داشته باشد.

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره به درپیش بودن روز سیزدهم فروردین ، روز طبیعت اظهار کرد: روز سيزدهم فروردين هر سال در کشور ما به نام روز طبيعت نام‌گذاري شده است. گرچه سابقة برپايي مراسمات اين روز به دوران قبل از اسلام بر مي گردد. لکن اسلام در هر کجا که وارد شده، اصل سنت‌ها را حفظ کرده ولي خرافات و اوهام را از آن دور کرده است، نه اينکه آنها را به طور کامل منسوخ کند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads