کد خبر: 45376 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 فوریه 2014 - 19:43

مدیرکل بیمه مرکزی ایران در استان گیلان:

ثبت بیش از 2 هزار پرونده ناشی از بحران برف اخیر در گیلان

مدیرکل بیمه مرکزی ایران در استان گیلان گفت: در بحران برف اخیر 2 هزار و 294 پرونده در کل شهرستان های استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خوبان: سید عبدالرضا حاجی وثوقی گفت: در برف اخیر استان گیلان 2 هزار و 294 مورد اعلام خسارت شده است که ای کاش همه منازل و مراکزی که دچار آسیب شده اند دارای بیمه بوده و می توانستند از حمایت بیمه ای برخوردار شوند.

 

مدیرکل بیمه مرکزی ایران در استان گیلان، با اشاره به توسعه فرهنگ بیمه در چند سال گذشته در استان افزود: در سال 1386 فقط 70 نماینده فعال در گیلان فعالیت بیمه ای در بخش شرکت سهامی بیمه ایران را انجام می دادند که این تعداد امروز در سال 92، به 300 نماینده رسیده و قطعا تا پایان سال 92 افزایش هم خواهد داشت و این تعداد نمایندگی فعال نشان دهنده افزایش آگاهی مردم و بالا رفتن فرهنگ استفاده از خدمات بیمه به عنوان پشتوانه ای برای حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش بینی است که بسیار جای خرسندی دارد.

 

وی درخصوص خسارات ناشی از بارش برف بهمن ماه سال جاری گفت: در روزهای شروع بارش برف با توجه به تجربه بارش سال 86، با تشکیل ستاد بحران با حضور کارشناسان خبره و همکاران با تجربه تمهیداتی برای ارائه خدمات و بازدید خسارات برنامه ریزی شد ولی متاسفانه بسته بودن راههای مواصلاتی خصوصا در شهرستان های صومعه سرا، انزلی و رودسر کار را با مشکل مواجه ساخت.

 

رئیس شورای بیمه های استان گیلان تعداد پرونده های ثبت شده در کل شهرستان های استان را دو هزار و 294 مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد پرونده ثبتی، شهرستان انزلی با 106 پرونده، صومعه سرا با 596 پرونده، رودسر با 222 پرونده و شهرستان رشت با حوزه های استحفاظی اطراف مثل فومن، سنگر، خمام و … یک هزار و 150 پرونده در ایام برف را به ثبت رسانده است که میزان پرداخت خسارت این واحد مسکونی و مراکز صنعتی و کشاورزی و … 5 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

حاجی وثوقی، بزرگترین پرونده زیان دیده را مربوط به یک واحد صنعتی در صومعه سرا با یک میلیارد و 380 میلیون تومان ذکر و اظهار کرد: خسارات بیشتر مربوط به مراکز صنعتی، تجاری، کشاورزی (کارخانجات برنج و چای) و مرغداری ها بوده است که انشاالله با پرداخت به موقع تا سقف بیمه ثبت شده بخشی از مشکلات آنان برطرف شود.

 

وی، از اتمام پرداخت خسارات حادثه دیدگان برف اخیر تا چند روز آینده خبر داد و افزود: هیات مدیره محترم و مدیرعامل شرکت با توجه به خسارات وارده به بیمه گزاران نهایت پیگیری و تلاش خود را با مسئولین استان های حادثه دیده داشته اند تا رضایتمندی مردم تحقق یابد و امید در زندگی جاری گردد.

 

حاجی وثوقی، گسترش تعداد نمایندگان فعال در استان گیلان را از شرایط مثبت نگاه توسعه ای بیمه ایران در بخش اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: هر نمایندگی به طور غیرمستقیم سه اشتغال ایجاد می کند که بسیار در روند توسعه اقتصادی و کم کردن شرایط بیکاری تاثیرگذار خواهد بود.

 

رئیس شورای بیمه های استان گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد که فرهنگ بیمه در سالهای بعد به گونه ای توسعه یابد که نیازمند به اجباری کردن بیمه در هیچ بخشی نباشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads