به گزارش خوبان، احمد صادقی بعد از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای پروژه راهآهن قزوین ـ رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده است.
وی افزود: تاکنون 590 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و بقیه از محل فروش اوراق مشارکت و تملکهای دولتی تأمین میشود.
معاون وزیر راه، با اشاره به مشخصههای ظاهری راهآهن مسیر قزوین ـ رشت ـ انزلی افزود: این راهآهن یک پروژه ملی، فراملی و بینالمللی است.
وی اضافه کرد: این پروژه در آینده بخشی از جهان را به یکدیگر متصل کرده و موجب ایجاد اشتغال و سهولت در امر حمل و نقل و… در منطقه و جهان میشود.
صادقی با بیان اینکه کار اجرایی پروژه راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی از سال 90 آغاز شد، خاطرنشان کرد: احداث راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی از سال 90 با جدیت آغاز شد.
وی از مشخصههای ظاهری این پروژه را داشتن 73 تونل ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون حدود 81 درصد از حفاری آنها انجام شده است.
این مقام مسئول، داشتن 53 پل خاص را از دیگر ویژگیهای راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی دانست و یادآور شد: راهآهن مذکور 53 پل خاص دارد.
به گفته وی، پل خاص به پلهایی گفته میشود که دهنه آن بیشتر از 20 متر و طول آن حدود 9 متر است و تاکنون پلهای خاص این راهآهن 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسئول با بیان اینکه در سال جاری 300 میلیارد تومان اعتبار برای راهآهن قزوین ـ رشت پیشبینی شده است، متذکر شد: قبل از سال 90 حدود 43 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راهآهن در نظر گرفته شده بود و پس از آن سالانه 143 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 50 درصد پوشش بتنی مربوط به پل انجام شده و همزمان نیز اقدامهای لازم در زمینه احداث ایستگاه رشت ـ لوشان در دست اجراست.
صادقی با تصریح بر اینکه تا کنون کار نصب پایهها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم روند اجرای پروژه سرعت بیشتری میگیرد.
منبع: فارس
انتهای پیام/248
سوت بازی مس کرمان و تراکتور تبریز به میلاد موسوی رسید
کیان شیرزاد به تیم فوتبال نونهالان ملوان بندرانزلی پیوست
۲۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی خمام موجود است
اهدای اعضای بدن شهروند گیلانی؛ نجاتبخش ۳ بیمار بدحال
تیمهای فوتبال اتحاد خمام و شاهین خشکبیجار به تساوی بدون گل رضایت دادند