کد خبر: 241061 - تاریخ: چهارشنبه، 25 سپتامبر 2024 - 14:14

مدیرعامل سازمان پسماند گیلان ؛

گیلانی‌ها ۲ برابر سرانه استاندارد جهانی زباله تولید می‌کنند

مدیرعامل سازمان پسماند گیلان با بیان اینکه سرانه استاندارد تولید زباله در دنیا برای هر فرد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم در هر روز است، گفت: سرانه تولید زباله در ایران حدود ۶۰۰ گرم که این میزان در شهرهای گیلان ۸۵۰ گرم و در روستاهای گیلان ۶۵۰ گرم است.

به گزارش خوبان خبر ؛ شهرام توانا مدیرعامل سازمان پسماند گیلان، با بیان اینکه پسماند به پنج نوع پسماند عادی، پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: آموزش، مهندس و جریمه سه نوع کاری است که باید در خصوص مدیریت پسماند انجام داد که در این صورت به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

وی با بیان اینکه درحوزه پسماند باید تلاش شود که تولید پسماند کمتری صورت گیرد، گفت: در کشور روزانه ۶۰ هزار تن زباله تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد بازیافت می‌شود ولی در کشوری مانند آلمان که به صورت روزانه ۱۰۰ هزار تن زباله تولید می‌شود میزان بازیافت زباله ۹۰ درصد است.

مدیرعامل سازمان پسماند گیلان با اشاره به زباله ریختن مسافران در خیابان و فضای عمومی بیان کرد: در یکی دو هفته گذشته شاهد حضور میلیونی مسافر به گیلان بودیم که متاسفانه برخی اقدام به پرت کردن زباله از داخل ماشین به بیرون یا رهاکردن در طبیعت می‌کردند که قانون گذار برای پرتاب اشیا و زباله از ماشین به بیرون جریمه در نظر گرفته که باید توسط راهور اعمال شود.

توانا با بیان اینکه سرانه استاندارد تولید زباله در دنیا برای هر فرد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم در هر روز است، افزود: سرانه تولید زباله در ایران حدود ۶۰۰ گرم به صورت میانگین در کشور است که این میزان در شهرهای گیلان ۸۵۰ گرم و در روستاهای گیلان ۶۵۰ گرم است.

وی با بیان اینکه در همه ۵۶ شهر استان گیلان تفکیک زباله صورت می‌گیرد ولی هماهنگ نیست و برخی شهرها یک قدم و برخی صد قدم برداشتند، گفت: طبق بررسی‌ها ۱۷ شهر گیلان از نظر تفکیک زباله در رتبه اول، ۱۷ شهر در رتبه متوسط و ۱۷ شهر نیز وضعیت ضعیفی دارند.

مدیرعامل سازمان پسماند گیلان با بیان اینکه گیلان دارای دو میلیون و پانصد هزار نفر است، گفت: بر اساس طرح جامع و مطالعات دقیق روزانه حدود ۲۲۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود که از این میزان ۲۵ درصد متعلق به تولید زباله در روستاها است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads