کد خبر: 240302 - تاریخ: چهارشنبه، 7 آگوست 2024 - 22:59

برداشت برنج به روش مدیریت تلفیقی در خواچکین

ظهر امروز طی آییتی برنج به روش مدیریت تلفیقی در خواچکین برداشت شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ مهدی رچبی ظهر امروز در آیین برداشت برنج به روش مدیریت تلفیقی (icm) در روستای خواچکین با بیان اینکه این طرح ملی است ، افزود: برنج به روش مدیریت تلفیقی در ۲۰ هکتار از زمین های سید علی موسوی کاشته شده است.

سرپرست کدیرین جهاد کشاورزی خمام هدف اصلی این روش را تولید برنج سالم عنوان کرد و افزود: این روش با کاهش هزینه‌های تولید و مصرف سموم شیمیایی، همچنین با تأمین امنیت غذایی، به دنبال بهبود عملکرد برداشت برنج است

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در آیین با اشاره به اینکه ICM نگاهی جامع به مدیریت محصول دارد، افزود: حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده از نهاده‌های کشاورزی مناسب را از جمله ویژگی مورد توجه روش تولید «ICM» است.

صالح محمدی با اشاره به تولید ارقام محلی برنج در استان، عنوان کرد: تولید برنج به روش «ICM» تمرکز بر بازار مصرف دارد، زیرا رویکرد «ICM» حفظ تنوع زیستی در زیست بوم شالیزار با کاهش سموم و نهاده‌هاست.

وی محصول تولید شده به روش «ICM» را مورد توجه مصرف کنندگان دانست و گفت: روش مدیریت تلفیقی محصول را با برنج آغاز کردیم و به زودی در سایر محصولات کشاورزی گیلان نیز آن را دنبال می‌کنیم، زیرا کشاورزی سهم بالایی در اقتصاد گیلان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در حوزه تولید محصولات صادراتی از جمله کیوی نیز از روش علمی و توسعه یافته «ICM» استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: این روش علاوه بر توجه به نیاز غذایی گیاه، مبارزه بیولوژیکی با آفات و بیماری‌ها را ممکن می کند.

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads