کد خبر: 240268 - تاریخ: دوشنبه، 5 آگوست 2024 - 01:22

مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام؛

آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در خمام

مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام از آغاز تزریق واکسن پنوموکوک همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خوبان خبر؛مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام از آغاز تزریق واکسن پنوموکوک همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.

دکتر احمد لسانی با اشاره به اینکه از روز گذشته همزمان با سراسر کشور، واکسن پنوموکوک در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت سراسر خمام در کنار سایر واکسن‌ها در حال حاضر برای شیرخواران سنین ۲ ماهگی، و در آینده نزدیک برای شیرخواران سنین۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود ، افزود: تزریق این واکسن می‌تواند عوارض شدید بیماری های ناشی از پنوموکوک و کاهش مصرف آنتی‌بیوتیکهای وسیع‌الطیف را در پی داشته باشد.

او با بیان اینکه میکروب پنوموکوک موجب بروز بیماری‌هایی مانند سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون می‌شود و تزریق این واکسن میتواند از بیماریهای فوق پیشگیری نماید.

دکتر احمد لسانی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو است و ۱۰ سویه شایع باکتری پنوموکوک را پوشش می‌دهد، افزود: تزریق این واکسن بدون خطر بوده ودر صورتیکه باعث تب شود با تجویز پزشک و استفاده از قطره آستامینوفن برطرف می گردد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads