کد خبر: 240225 - تاریخ: جمعه، 2 آگوست 2024 - 00:25

در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی مطر ح شد ؛

بزرگترین مشکل خمام، موضوع زباله است | نگاه شهرستانی بر خمام حاکم نیست

نائب رئیس عضو شورای شهر خمام نیز در دیدار با نماینده مردم خمام و رشت در مجلس با بیان اینکه خمام با توجه به اینکه شهرستان شد اما هنوز نگاه شهرستانی بر خمام حاکم نیست، اظهار کرد: برخی از اختلافات باعث عقب‌گرد شهرستان خمام شده است.

به گزارش خوبان خبر ؛ محمدرضا احمدی، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه باید سعی کنیم که به مردم پاسخگو باشیم، اظهار کرد: باید کارهای خود را اولویت‌بندی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کارهای خود باید یک هدف داشته باشیم، افزود: باید مطالبه‌گر کارهای خود باشیم و اولویت اول را نیز باید خدمت به مردم قرار دهیم و برای رسیدن به آن هدف، پای‌کار باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی ما باید خدمت به مردم باشد، گفت: باید سعی کنیم که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار بگیریم.

احمدی با اشاره به وضعیت کمربندی ولیعصر، گفت: در این پروژه مدیران شهری پیگیر نشدند، در حالی که باید از ظرفیت تمام نمایندگان استفاده می‌کردند تا مشکلات شهر را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه جهت تأمین بودجه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی را حتما پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: برخی از مشکلات را از طریق استان و برخی مشکلات دیگر را از کشور پیگیری کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیر رفع مشکل زباله خواچکین هستم، خاطرنشان کرد: بارها در این رابطه در مجلس شورای اسلامی صحبت کرده‌ام و دیگر اجازه نمی‌دهم که سراوان جدیدی در حوزه انتخابیه ما ایجاد شود.

احمدی با بیان اینکه در خمام تصفیه خانه نداریم، گفت: نباید اجازه دهیم شیرابه‌ زباله‌ها به مزارع و شالیزارهای کشاورزی روانه شود، این موضوع را بارها در استانداری و در مجلس صحبت کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارها را با کمک و مشورت همدیگر می‌توانیم حل کنیم، افزود: توزیع عادلانه منابع را برای شهرستان در نظر گرفته‌ایم و برخی از کمبودها را باید از طریق تهران برطرف کرد.

نماینده با بیان اینکه باید از سهمیه قیر استفاده کرد، گفت: برای کار مردم باید با تمام توان وارد میدان شد، تامین سهمیه قیر از تهران امکان‌پذیر است اما باید سهمیه اختصاصی را استفاده کرد.

هنوز نگاه شهرستانی بر خمام حاکم نیست

نائب رئیس عضو شورای شهر خمام نیز در دیدار با نماینده مردم خمام و رشت در مجلس  با بیان اینکه خمام با توجه به اینکه شهرستان شد اما هنوز نگاه شهرستانی بر خمام حاکم نیست، اظهار کرد: برخی از اختلافات باعث عقب‌گرد شهرستان خمام شده است.

هادی واحدی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند بعد از شهرستان شدن خمام این تغییر را به چشم ببینند، بیان کرد: موضوع زباله از بحران‌های مهم و حیاتی شهرستان خمام است و ما به جای حل مشکل سراوان، باعث ایجاد سراوان های کوچکتر در مناطق دیگر گیلان شدیم.

عضو شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به توزیع عادلانه منابع مالی و لجستیکی، تصریح کرد: در توزیع منابع ارزش افزوده به شهرستان خمام اجحاف شده است و برخی از شهرهای برتر درحال دریافت ارزش افزوده بیشتری هستند که این نیاز به پیگیری دارد.

واحدی با بیان اینکه در رابطه با ماشین‌آلات آتش‌نشانی بسیار ضعف داریم، تصریح کرد: در رابطه با موضوع حریم کمربندی پروژه به کندی پیش می‌رود و مردم بسیار در این زمینه گله‌مند هستند و ضررهای فراوانی نصیب آنها شده است و برخی از شهروندان در اطراف کمربندی از دریافت مجوز آب و گاز و برق محروم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پل هوایی در ورودی شهر خمام باعث دیده نشدن خمام شده است، بیان کرد: در این زمینه در حال یک برنامه‌ریزی مدون هستیم و نیازمند کمک نمایندگان مجلس نیز می‌باشیم.

عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه مردم در زمینه برنج نیز دغدغه دارند، گفت: برنج های دپو شده سال گذشته هنوز روی دست مردم باقی مانده است و باید در این زمینه به مردم کمک شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به خمام نگاه ویژه داشته باشند

مهدی عاشوری، عضو شورای شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه شوراها براساس وظایفی که دارند همواره در مقابل مردم پاسخگو هستند، اظهار کرد: مهمترین وظیفه اعضای شورا براساس یک نهاد پیگیری کننده امورات مردم همواره در صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ما در قسمت‌های مختلف موانع و مشکلاتی داریم، افزود: نبود پشتوانه مالی کافی برای شهرداری و شورا کار را برای ما سخت کرده است اما مردم انتظار دارند که ما مشکلات آنها را برطرف کنیم.

عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه شهر خمام یک موقعیت جغرافیایی ویژه دارد، تصریح کرد: روستاهای ما روستاهای بین‌المللی هستند و در سطح کشور شناخته شده هستند و خمام یک شهر توسعه یافته است.

عاشوری با تاکید بر اینکه جمعیت ما در حدود ۳۰ هزار نفر است، گفت: این شهر برای سرمایه‌گذاری و کارهای عمرانی و کشاورزی پتانسیل بالایی دارد و برای خمام میتوان یک آینده‌‌ی خوبی را تصور کرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه مجموعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خمام باید نگاه ویژه داشته باشند، گفت: در این مدت پروژه‌های بسیاری را پیگیری کرده‌ایم که تعویض بسیاری از پیاده‌روهای شهر، احداث بازارچه، بازگشایی برخی از خیابان‌ها، جنبه‌های حمایت برای سایر نهادی دولتی، احداث پارک سردار جنگل، لوله‌گذاری خیابان رازی و بازگشایی خیابان ۱۸ متری برای از این اقدامات هستند.

عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه در تخصیص بودجه ادارات دولتی بودجه شهر خمام ویژه دیده شود، گفت: این انتظار را از مجموعه نمایندگان گیلان داریم ، زیرا خمام بعد از شهرستان شدن نیازمند نگاه ویژه است.

عاشوری با اشاره به اینکه خمام در حوزه بهداشت و درمان بسیار ضعیف است، تصریح کرد: بعد از شهرستان شدن خمام ، حوزه بهداشت درمان خمام هیچ تغییری نکرده است.

بزرگترین مشکل خمام موضوع زباله است

سید مجتبی حسینی نسب، عضو شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه خمام نیازمند توجه بیشتری است، اظهار کرد: انجام کار اجرایی در کشور بسیار سخت است اما انجام یک یا دو مورد برای ما قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل خمام الان موضوع زباله است، بیان کرد: ما در حدود ۳۰ تا ۳۵ تن زباله در شهر خمام تولید می‌شود که اوضاع زیاد خوب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه ما در روستای خواچکین پنج هزار متر زمین داریم که زباله‌ها را در آن مکان دپو می‌کنیم، گفت: وضعیت زباله در خواچکین یک وضعیت بسیار وحشتناک است که هر لحظه موضوع بدتر می‌شود.

حسینی نسب با اشاره به اینکه قسمتی از زباله خمام قبلا به کودآلی رشت منتقل می‌شد، تصریح کرد: اما عدم پرداخت قسط ماهیانه به دلیل مشکلات مختلف باعث شد که دیگر زباله به رشت نمی‌رود اما ماشین‌های ما توانایی دو بار رفتن به رشت و برگشت را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاری آمده که می‌گوید می‌توانم همان کود آلی رشت را در خمام احداث کنم، خاطرنشان کرد: باید مقدمات حضور پیمانکار برای این زمینه تامین شود و باید حتماً دپو زباله در خواچکین متوقف شود و ما به یک ماشین زباله در خمام به فوریت نیاز داریم.

عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه موضوع قیر و کیفیت نامطلوب جاده‌های خمام نیز از دیگر مشکلات ما است، گفت: در زمینه ماشین‌آلات آتش‌نشانی بسیار ضعیف هستیم زیرا دستگاه بالابر را گرفته‌ایم اما ماشین برای استقرار بالابر نداریم‌.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. هادی
     | 2024/08/2 - 17:32
    پاسخ

    سلام
    دیدگاه شهرستانی رو افراد شورای شهر هم ندارن!
    اون بنر پشت نوشته شورای شهر خمام یعنی خودشونم هنوز مطمئن نیستم شهرستان شدن
    و گرفته مینوشتن شورای اسلامی شهرستان خمام…..

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads