کد خبر: 239784 - تاریخ: دوشنبه، 1 جولای 2024 - 08:51

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ؛

کمبود ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر لزوم تقویت ایمنی تمام بیمارستان‌های استان و جلوگیری از تکرار حوادث تلخ گفت: قبل از تعطیلی سه بیمارستان قائم، توتونکاران و فامیلی رشت، هزار و ۲۰۰ تخت کم داشتیم.

به گزارش خوبان خبر ، مهدی فلاح با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان گیلان و حادثه رخ داده در بیمارستان قائم اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم ابعاد مختلفی دارد و کسانی که در هر ۳ قسمتِ قبل، حین و بعد از حادثه کوتاهی کردند باید شناسایی شوند و این مسئله نیازمند یک سری بررسی‌های جامع‌تری خواهد بود. 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه و آسیب در محیط درمان که پناهگاه امنِ بیماران و همراهان محسوب می‌شود قابل تحمل نیست، افزود: هنگام وقوع حادثه، افرادی که بستری هستند قدرت و توانایی فرار از بحران را ندارند و لذا تقویت و افزایش نظارت‌ها از جهت ایمنی سازه و قسمت‌های مختلف مراکز درمانی که احتمال آتش‌سوزی و ایجاد بحران در آن وجود دارد ضروری است. 

وی با بیان اینکه در کمپ لنگرود نیز یک سری اصول ایمنی به درستی رعایت نشده بود، گفت: ایمنی بیمارستان و مراکز درمانی بسیار مهم است و عدم تقویت آن، تهدیدی برای مراکز درمان در استان‌ها از جمله استان گیلان خواهد بود. 

فلاح با تاکید بر لزوم تقویت ایمنی تمام بیمارستان‌های استان و جلوگیری از تکرار حوادث تلخ بیان کرد: اورژانس‌های گیلان هم جوابگوی این حجم از جمعیت و مسافران استان نیستند و قبل از تعطیلی سه بیمارستان قائم، توتونکاران و فامیلی رشت حدود یک هزار و ۲۰۰ تخت بستری کم داشتیم و همین طور تعداد تخت‌هایمان در حال کمتر شدن است. 

به گفته نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، در صورت راه‌اندازی بیمارستان سایت لاکان رشت همچنان حدود هزار تخت کم داریم لذا با توجه به منابع اندک، باید هدفمند عمل کرده و جاهایی که از محرومیت بیشتری برخوردار هستند مورد توجه باشند و منابع لازم به سمت این مکان‌ها هدایت شود. 

 پیشرفت 90 درصدی بیمارستان سایت لاکان رشت 

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن مبحث جوانی جمعیت نیز تعداد تخت‌های بخش NICU، بخش زنان و اطفال در بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این قسمت‌ها هم سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد، تصریح کرد: بیمارستان سایت لاکان رشت که قبل از دولت شهید رییسی، پیشرفت چهل درصدی داشت، ظرف مدت سه سال در دولت سیزدهم به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسید و تجهیزات بیمارستان هم آماده نصب است اما استان گیلان به بیمارستان‌های دیگری هم نیاز دارد. 

فلاح با اشاره به اینکه بعضی بیمارستان‌های رشت قدمت بالای هشتاد تا ۱۰۰ ساله دارند که اکنون با فرسایش سازه در این بیمارستان‌ها هم مواجه هستیم، گفت: بیمارستان پورسینا رشت هم نیازمند افزایش تخت‌های اورژانس است و معتقدیم به تناسب افزایش هر تخت در مرکز درمانی باید تعداد پرسنل و حقوق و مزایای آنان نیز افزایش یابد که مطالبه این قشر است. 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید عزم جدی در توجه به مسائل اولویت‌دار کشور از جمله آموزش و بهداشت و درمان داشته باشد که هر دو باید تقویت شوند. 

 جامعه پرستاری نیازمند توجه بیشتری است 

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان در بخش بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه است، افزود: یکی از آسیب‌های جامعه پرستاری امروز فرسودگی شغلی است و این قشر نیازمند توجه بیشتری هستند و گاهاً دیده می‌شود که تعداد تخت‌های مرکز درمانی بیشتر از پرستاران است و با کمبود نیرو هم مواجه هستیم. 

فلاح با اشاره به ورود ترکیب جدیدی از پزشکان جوان به مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با همت این تیم جوان، بسیاری از دغدغه‌های جامعه پزشکان و پرستاران حل شود و اتفاقات خوبی رقم بخورد. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads