کد خبر: 239487 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 ژوئن 2024 - 19:10

نخستین محموله ترانزیتی از مسیر ریلی بندرکاسپین به مقصد ترکیه بارگیری شد

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از بارگیری نخستین محموله ترانزیتی دریایی و انتقال از مسیر ریلی جدید از بندر کاسپین به مقصد کشور ترکیه خبر داد و گفت: این کالا از مبدا ترکمنستان به ایران منتقل و از طریق خط آهن کاسپین ارسال شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ مهدی کاظمیان، سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه بعد از شروع به کار رسمی طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خطوط ریل سراسری که با حضور سرپرست ریاست جمهوری صورت گرفت؛ نخستین محموله ترانزیتی از طریق منطقه آزاد انزلی انجام شد.

وی بار ترانزیتی، ترانزیت شده از طریق منطقه آزاد انزلی را شامل ۶۰ هزار تن اوره، اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست ۷ هزار تن از این محموله با تخلیه کشتی از مبدأ ترکمنستان، توسط خط ریلی به مقصد ترکیه ارسال خواهد شد.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی، اقدام صورت گرفته را بخشی از برنامه دیپلماسی ترانزیتی سازمان متبوع خود اعلام نمود و افزود: برنامه کاری از سوی دو معاونت اقتصادی و بندری سازمان در راستای اجرای اقدامات راهبری کشورمان در بهره برداری حداکثری از مزیت های ترانزیتی و توسعه مناسبات کشورمان با کشورهای همسایه در حال انجام می باشد.

وی افزود: محموله فوق به صورت حمل و نقل دریایی در طول دریای کاسپین، با پهلوگیری در اسکه رو رو مجتمع بندری کاسپین و انتقال کالا از طریق خطوط ریلی به کشور ترکیه انجام شد تا شاهد ایجاد مسیرهای ترانزیتی جدید با محوریت منطقه آزاد انزلی مابین کشورهای منطقه باشیم.

گفتنی است ۳۱ خردادماه جاری و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خطوط ریلی سراسری افتتاح شده و در عین حال اسکله رو رو، مجتمع بندری کاسپین نیز به صورت همزمان در مدار تخلیه و بارگیری کالا قرار گرفت تا زمینه تسریع و تسهیل در فرآیندهای نقل و انتقال کالا از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور، فرآهم شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads