کد خبر: 228376 - تاریخ: یکشنبه، 19 فوریه 2023 - 17:26

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان:

۵۷ شرکت دانش‌بنیان با مدیریت بانوان در گیلان فعال است

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به فعالیت‌های بانوان استان در بخش های مختلف و تاثیرگذار آنان در جامعه گفت: ۵۷ شرکت دانش بنیان بر پایه علم و فناوری با مدیریت بانوان در گیلان فعال است.

به گزارش خوبان خبر ،  زهرا یعقوب‌نژاد روز یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین کنگره استانی زنان تاثیرگذار گیلان  اظهار کرد: ۱۳۲ شرکت تعاونی روستایی و شهری، ۱۸۸ سازمان مردم نهاد در حوزه زنان، ۱۰۲ صندوق خرد زنان روستایی و ۱۸۰ گروه فعال مردمی و جهادی گوشه‌ای از حضور اثرگذار بانوان گیلانی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار بانوی کارآفرین برتر و ملی استانی در گیلان بیان داشت: این استان با ۱۱۲ شهید و جانباز زن افزون بر سه هزار مادر و همسر شهید و ۲۱ هزار همسر جانباز خود نمادی از ایثار و مقاومت و صبر زنان و مادران گیل و دیلم است.

یعقوب نژاد افزود: امروز در اولین کنگوه بانوان تاثیرگذار گیلان که با همت مدیران و مسئولان در سطح شهرستان‌ها و استان تداوم خواهد داشت به معرفی قطره‌ای کوچک از دریای بیکران هنرمندی و توانمندی زنان در عرصه‌های گوناگون همچون کارآفرینی، جهاد تبیین، سلامت و جمعیت، علمی و پژوهشی، ایثار و مقاومت، ورزشی و سیاسی و اجتماعی پرداختیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خاطر نشان کرد: طراحی سامانه‌ای که ذیل کنگره ملی بانوان تاثیرگذار از سوی زنان و خانواده پایه‌گذاری شد، فرصت مناسبی بود تا بانوان توانمند به معرفی خود و سایر بانوان شاخص اقدام کنند.

وی بیان داشت: در این راستا افزون بر ۶۰۰ بانوی شاخص گیلانی شناسایی شدند که قطعا به عنوان یک گنجینه ارزشمند در بانک اطلاعاتی زنان نخبه در حوزه زنان و خانواده برای ما ارزشمند خواهد بود که از این ظرفیت در برنامه‌ریزی‌ و سیاست‌گذاری ها استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان طی این مراسم هم گفت: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها و اشاعه آن به ویژه به نسل جوان، دختران ما و تحکیم تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و معرفی چهره‌های شاخص به عنوان الگوی موفق زن مسلمان ایرانی، بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده‌است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در هفته بزرگداشت مقام زن در تهران اظهار کرد: کنگره استانی بانوان تاثیرگذار نیز به تاسی از این برنامه با هدف شناسایی و معرفی چهره‌های شاخص و توانمند در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شد.

یعقوب نژاد خاطر نشان کرد: زنان گیلانی از دیرباز همیشه در صحنه پیشرفت و آبادانی کشور و استان در صف اول بودند و سخت کوشی و پشتکار فراوان آنان در قامت فعالان عرصه‌های مختلف همواره خوش درخشیده است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads