کد خبر: 211228 - تاریخ: دوشنبه، 12 آوریل 2021 - 08:56

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

اجرای ۸۰۰ طرح خروج اراضی باغی و زراعی از طرح های هادی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: امسال ۸۰۰ طرح هادی در روستاهای استان گیلان بازنگری شده و اراضی زراعی و باغی از این طرح خارج شدند.

به گزارش خوبان ، محمد اکبرزاده شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه حساب ۱۰۰ حضرت امام بر مشارکت مردمی استوار است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در توسعه روستاها دیدگاه معیشت محور است و امسال در جهت رونق تولید در روستاها سیاست گذاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت گیلان در روستاها ساکن هستند، افزود: بیش از دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم و شاخص برخورداری طرح هادی استان ۹۹.۷ درصد بوده که با شاخص ملی برابر است.

اکبرزاده ادامه داد: شاخص اجرای طرح‌های هادی در استان گیلان ۵۰ درصد است که از شاخص ملی چهار درصد عقب تر بوده و امسال در جهت جبران این عقب ماندگی حرکت می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان روستا را محل تولید و ارائه خدمات به کشور است دانست و با بیان اینکه طرح هادی با هدف حفظ ظرفیت روستاها اجرایی می‌شود، گفت: متأسفانه در روند اجرای طرح هادی در گیلان با کسانی مواجه شدیم که زمین‌های روستایی که زیرساخت‌های غذایی را تأمین می‌کنند، را خرید و فروش کردند لذا اگر طرح هادی در راستای ساخت و ساز و تغییر کاربری باشد با آن مقابله می‌کنیم.

هدفگذاری برای ساخت ۱۵۷۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی

اکبر زاده با بیان اینکه از دو هزار و ۲۰ روستا حدود ۷۹۰ روستا طرح هادی بر سکونت‌گاه‌های روستایی منطبق شده است، اضافه کرد: امسال نیز معادل ۸۰۰ طرح دیگر را بازنگری کرده و اراضی زراعی و باغی را از طرح هادی خارج می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بنیاد مسکن انقلاب با هفت دستگاه اجرایی شامل جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، استانداری، وزارت کشور، فرمانداری و بخشداری در جهت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی همکاری داریم، تصریح کرد: امسال سال پایانی اجرای سند توسعه شش ساله است و باید این طرح را تکمیل کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن، هزار و ۵۷۰ واحد را در سیاست گذاری داریم و مقرر شده امسال حداقل هزار و ۵۰۰ واحد دیگر را در دست اقدام قرار دهیم.

اکبر زاده با بیان اینکه ۹۹.۴ درصد پروژه‌های طرح مسکن مهر در گیلان به اتمام رسیده است، افزود: مابقی این طرح مشکل مالکیتی دارد و تا پایان شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته احداث سه هزار واحد مسکن را در گیلان آغاز کردیم، بیان کرد: احداث سه هزار واحد دیگر برای امسال در دستور کار قرار دارد تا فعالیت‌های بخش مسکن را منطقی کنیم.

کد خبر 5186881

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads