به گزارش خوبان، رئیس شورای آموزشوپرورش استان گیلان با تأکید بر اینکه تصمیمسازیها و تصمیمگیریها در آموزشوپرورش باید مطابق سیاستهای سند چشمانداز توسعه و طرح تحول باشد، گفت: همه دستگاههای اجرایی، نهادها و سازمان مدیریت و برنامهریزی باید کوشش کند تا متناسب با نگاه توسعه گیلان اهداف آموزشی را دنبال کند.
استاندار گیلان پروژههای نیمهتمام را یکی از چالشهای توسعه آموزشی دانست و بیان کرد: باید متناسب با شاخصهای توسعهای سهم هر یک از دستگاهها را با تجدیدنظر و بررسی مجدد مشخص کنیم.
زارع با بیان اینکه رفع تمام مشکلات آموزشوپرورش ازجمله سختافزاری در حد توان دولت نیست، تصریح کرد: باید با مشارکت خیرین و بخش خصوصی و تشریکمساعی مشکلات حوزه آموزشوپرورش ازجمله در سختافزار حل شود و می طلب در این زمینه گامهای بزرگ و اساسی برداشته شود.
وی بر لزوم تشویق پروژههای حوزه آموزشوپرورش خیر ساز تأکید کرد و گفت: هیچوقت نباید سعی شود تا پروژهای که از اعتبارات ریالی پایینتری برخوردار است و سرمایهگذاری میلیاردی برای آن اختصاص نیافته بیتوجه باشیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید برافزایش ارتقای رتبه کنکور افزود: باید بیشتر تلاش شود تا رتبههای برتر کنکور در گیلان افزایش پیدا کند و ازاینرو باید به مقاطع پایینتر بیشتر توجه شود.
رئیس شورای آموزشوپرورش گیلان با بیان اینکه ۲۶ درصد دانش آموزان گیلان در حوزه علوم انسانی راغب هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا رغبت و اشتیاق دانش آموزان در زمینه علوم ریاضی و فیزیک، فنی و مهارتی و کار و دانش افزایش پیدا کند.
استاندار گیلان با اشاره به معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی بیان کرد: دولت توجه ویژهای به بخش آموزشوپرورش دارد و مدارسی که الگوی مصرف انرژی آنها کمتر از مصرف انرژی سال گذشته باشند معاف هستند و میطلبد آموزش استفاده بهینه انرژی در مدارس تقویت شود.
انتهای پیام/۸۴۰۰۸
نظری ثبت نشده است