کد خبر: 151121 - تاریخ: یکشنبه، 8 اکتبر 2017 - 08:38

فعال فضای مجازی :

اخبار کذب و دروغین موجب چالش در جامعه می‌شود/مخاطب نباید هر سخن و تصویری را باور کند

فعال فضای مجازی گفت: شاید نتوان به‌راحتی جلوی اخبار و انتشار اخبار کذب و دروغین که موجب چالش در جامعه می‌شود را گرفت ولی راحت‌ترین راه مقابله، وظیفه‌ای است که هر فرد بر دوش خود دارد که هر سخن و تصویری را باور نکند و قبل از اظهارنظر و بازی در پازل افراد سودجو تحقیق خود را بیشتر کند.

به گزارش خوبان، حسن مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار لنگرخبر در پاسخ به اثرات اخبار کذب در جامعه، اظهار کرد: سخن‌ها و اخبار دروغ و حتی وعده‌های کذب می‌تواند در سرنوشت یک قشر یا حتی جامعه اثرگذار باشد و مسیر آن را به سمت دیگری سوق دهد که فنّاوری و ارتباطات مجازی این روزها در معرکه اخبار کذب، آتش بیار شده‌اند.

 

وی بابیان اینکه بعد از قدمت چندین ساله ارتباطات و فضای مجازی، هنوز بافرهنگ چگونگی استفاده با آن آشنا نیستیم، گفت: عده‌ای سودجو با رخنه در فضای مجازی به دنبال القا تفکر و استفاده از وضعیت آشوب در جامعه به نفع خود هستند که از طرف مقابل مردم نیز هر مطلبی را بدون تحقیق و از هر دری درست می‌دانند.

 

فعال فضای مجازی افزود: دروغ و شایعه‌پراکنی سم مهلک و پنهان برای جامعه است که یکی از دلایل آن را می‌توان عدم اطلاع‌رسانی درست مسئولین از یک‌سو و عدم تحقیق مردم از سوی دیگر دانست که کوچک‌ترین شایعه‌ای در جامعه را به بزرگ‌ترین چالش ممکن تبدیل می‌کند.

 

مختاری با تأکید به لزوم مقابله با افراد متخلف و دروغ‌پراکن در جامعه و فضای مجازی، تصریح کرد: شاید نتوان به‌راحتی جلوی اخبار و انتشار اخبار کذب و دروغین که موجب چالش در جامعه می‌شود را گرفت ولی راحت‌ترین راه مقابله، وظیفه‌ای است که هر فرد بر دوش خود دارد که هر سخن و تصویری را باور نکند و قبل از اظهارنظر و بازی در پازل افراد سودجو تحقیق خود را بیشتر کند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads