کد خبر: 122815 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 اکتبر 2016 - 13:04

قائم مقام رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در انتظار تصویب مجلس است

قائم مقام رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روز گذشته در یک اقدام خوب و انقلابی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با 205 رأی نماینده دائمی شد و قرار است اصلاحات آن طی هفته آینده نهایی شود و در مجلس به تصویب برسد.

به گزارش خوبان، محسن انصاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد شهید گیلان نقش این استان در دفاع مقدس را اساسی خواند و یاد و مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش، شهید قلی‌پور، بیگلو، شهید انصاری و… را گرامی نگه داشت.

وی وجود روحانی شهید نهضت امام(ره) یونس رودباری را موجب مباهات استان دانست و افزود: زمانی که مرحوم احسان‌بخش کاروان‌های کمک را به جبهه‌ها اعزام می‌کرد همه در جبهه منتظر بودند ورود کاروان کمک گیلان بودند.

قائم مقام رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه گیلان 16 شهید مدافع حرم دارد، ادامه داد: مردم گیلان حمایت از حرم را به مسیر دفاع جنگ تحمیلی وصل کرده‌اند.

وی گفت: رزمندگان گیلانی و کشور ما که در گذشته دفاع مقدس را در مرزهای خود می‌دانستند امروز در مرزهای اعتقادی میدان هستند و امروز هنر رهبری و رزمندگان این است که جنگ را به خارج از مرزهای ایران برده‌اند و کسانی که جنگ را به سمت مرزهای ما آورده بودند اکنون جنگ در مرزهای رژیم اشغالگر قدس است.

انصاری با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده است، تصریح کرد: انقلاب امام(ره) به یمن، سوریه، لبنان و … صادر شده و مردم ما باید در تداوم آن نقش داشته باشند تا پرچم نظام جمهوری اسلامی با دستان رهبری به امام زمان‌(عج) برسد.

وی به بحران یمن اشاره کرد و افزود: در یمن 18 ماه جنگ است، جنگ با کسانی که ابتدایی‌ترین سلاح‌ها را ندارند و مردم یمن با تمام وجود مشغول دفاع هستند.

این مسؤول خدمت به مردم را سبب بزرگی و عاقبت به‌خیری انسان‌ها دانست و تصریح کرد: زمانی که این خدمت به افضل مردم که خانواده‌های شاهد و ایثارگران هستند انجام شود باید به این نوکری افتخار کنیم.

وی سربلندی نظام اسلامی را ناشی از خون شهدا و جانبازان دانست و خاطرنشان کرد: جانبازان در سیاه‌چاله‌های زندان صدام ایستادگی کرده و به آن افتخار کردند و اینها به برکت خون شهدا و صبوری خانواده‌های جانباز و ایثارگران است.

انصاری درباره تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در مجلس، افزود: روز گذشته در یک اقدام خوب و انقلابی قانون مذکور 205 رأی در مجلس آورد و دائمی شد اما اصلاحات آن باقی مانده و قرار است اصلاحات طی هفته آینده نهایی شود و در مجلس به تصویب برسد تا علاوه بر دائمی شدن، اصلاحات جدید نیز اعمال شود.

وی اضافه کرد: اشکالات قانون جامع طی چهار سال اخیر پیدا و اکنون دائمی شده و از رئیس مجلس و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنیم و هفته آینده فراکسیون شاهد و فراکسیون مجلس برنامه‌ها و اصلاحات را مطرح می‌کنند.

قائم مقام رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بحث اشتغال با رویکرد کارآفرینی و اشتغال مولد را از برنامه‌های این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های قانونی که برای اشتغال در اختیار ما قرار گرفته استفاده کرده در سال جاری تلاش داریم تا سهمیه در نظر گرفته شده را جذب کنیم.

وی مسؤولیت‌ها در بنیاد شهید را دوساله دانست و یادآور شد: تلاش کردیم کسی را جایگزین مدیر پیشین بنیاد شهید گیلان کنیم که از مردم استان و آشنا به خانواده‌های شاهد و ایثارگر باشد.

انصاری با قدردانی از مدیر کل پیشین بنیاد شهید گیلان، گفت: عبدالله پاکاری مدیر کل جدید بنیاد شهید گیلان از خانواده شاهد بوده و 27 سال سابقه خدمت دارد و فردی پیگیر و پای کار است و امیدواریم بتواند خدمتی بالاتر و بهتر از طاهرنژاد مدیر پیشین ارائه کند.

وی مردم گیلان را جزو سرمایه‌های اجتماعی نظام خواند و متذکر شد: امیدواریم هرچه سریع‌تر به اهداف عالیه نظام بیش از گذشته دست یابیم.

مدیر کل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در مراسم مذکور وجود هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز در این استان را سبب افتخار دانست و گفت: گیلان دارای 139 خانواده دو شهید، 750  شهید دانش‌آموز و فرهنگی است.

ابراهیم طاهرنژاد با بیان اینکه گیلان 14 خانواده سه شهید دارد، افزود: این استان دارای 140 شهید روحانی، 250 جانباز 70درصد 52 جانباز قطع نخاع، 200 جانباز قطع عضو دارد که همه اینها سبب مباهات است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان یک‌هزار کیلومتر از خط مقدم فاصله داشت و اهدای این همه شهید و جانباز با این مقدار فاصله بسیار مباهات دارد.

به گفته این مسؤول سابق بنیاد شهید گیلان، این استان یک درصد از خاک کشور را در اختیار دارد اما ایثارگرانش در میانگین کشوری 4 درصد بوده و 1.5درصد از میانگین کل کشور شهید دارد.

مدیر کل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: از ظرفیت‌های استان برای برطرف کردن مشکلات جامعه ایثارگری استفاده می‌کنم.

عبدالله پاکاری تصریح کرد: امیدوارم بتوانم توفیق خدمت به جامعه ایثارگری گیلان را داشته باشم و برای برطرف کردن مشکلات آنها گام بردارم.

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads